پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۱:۳۸

رومانی کشتی باری خودران برقی تولید می کند

باشگاه خبری فراساحل: یک شرکت رومانیایی برای اولین بار یک کشتی باری برقی خودران تولید کرده و آن را برای استفاده در اختیار یک شرکت نروژی به نام یارا اینترنشنال قرار خواهد داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از وی تری، کشتی یادشده در آب های جنوب کشور نروژ برای حمل و نقل بار به کار گرفته خواهد شد و جایگزین 40 هزار سفر زمینی با استفاده از کامیون های حمل بار می‌شود. این کشتی که یارا بیرکلند نام دارد یک کشتی باری نسبتا کوچک است که 70 متر طول و 14 متر عرض دارد و قادر به حمل 120 کانتینر بر روی عرشه خود است. با توجه به حذف فضای مورد نیاز برای حضور واسکان خدمه در این کشتی، کل مساحت مفید کشتی مذکور به قراردادن انواع کانتینر اختصاص یافته است. کشتی یادشده برای حرکت خودران به فناوری های مختلفی مانند انواع حسگر، راننده الکتریکی، باتری، سیستم کنترل خودکار وقابلیت کنترل وهدایت از راه دور مجهز شده است.

فرایند بارگیری، چینش بار و تخلیه آن نیز به طور خودکار انجام می شود و با توجه به تامین کل انرژی مورد نیاز این کشتی با باتری، کشتی یادشده تنها قادر به پیمودن مسیرهای کوتاه دریایی است که حداکثر 30 مایل دریایی با یکدیگر فاصله داشته باشند. باید توجه داشت که فاصله تا مقصد، جریان های دریایی و وضعیت آب و هوا تاثیر بسیار مهمی بر میزان مصرف انرژی برق در این کشتی می گذارد و از آنجا که باتری های این کشتی بسیار بزرگ و حجیم ولی دارای ظرفیتی محدود هستند، نمی توان از آنها برای پیمودن مسافت های طولانی استفاده کرد. هزینه تولید این کشتی 27 میلیون یورو بوده که 14 میلیون یورو از آن توسط دولت نروژ پرداخت شده است. کشتی یادشده  در سال 2020 تحویل داده خواهد شد و هدایت کاملا خودکار آن از سال 2022 آغاز می شود.



  کد خبر : 5830
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :